Amsterdam-Hamburg-Antwerpen-Ellesmere - Reisverslag uit Ellesmere Port, Verenigd Koninkrijk van Floris Koomen - WaarBenJij.nu Amsterdam-Hamburg-Antwerpen-Ellesmere - Reisverslag uit Ellesmere Port, Verenigd Koninkrijk van Floris Koomen - WaarBenJij.nu

Amsterdam-Hamburg-Antwerpen-Ellesmere

Blijf op de hoogte en volg Floris

31 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Ellesmere Port

*geschreven op 31/8

Eindelijk weer eens een rustig dagje op zee, alle tijd dus om eens “mijn dagboek” bij te werken. Gisteravond laat vertrokken uit Ellesmere richting Marin, waar we zondagochtend verwacht worden.
Op de reis tussen Antwerpen en Ellesmere hebben we vrij zwaar weer gehad, oplopend tot windkracht 8 met de daarbij horende golven en deining. Een mooie test om te zien of ik snel zeeziek word, ben met slag en wimpel geslaagd. Andere studenten hadden er wel last van, ging die avond dan wat eerder naar ben en was de volgende dag ook wel over, viel nog erg mee dus. Tijdens mijn wacht heb ik was bruinvissen (haai/dolfijnachtig) gezien, een zeehond en in de verte zelfs een aantal walvissen. Vandaag tijdens de studie kwamen er hele scholen dolfijnen langs, allemaal hartstikke leuk om te zien.
Tot nu toe ben ik alleen maar op de brug en op het dek actief geweest, morgen zullen de rollen omgedraaid worden. De komende 2 weken zal ik de machinekamer in moeten. Tot nu toe een leuke tijd op de brug gehad, heb alle havens wel in of uit mogen sturen. Nu eens zien of het ook zo bevalt in de warme machinekamer.
De mensen aan boord bevallen mij over het algemeen goed. Het is wel eens moeilijk om met al die verschillende nationaliteiten(Russen en Filipijnen voornamelijk) samen te werken, maar het is ook wel leuk om wat van hun culturen te leren kennen. De acht studenten doen vrij veel samen, vaak ’s avonds een filmpje met een biertje of een spelletje pingpong of op de PS3, weinig tot geen irritaties onder elkaar, we treffen het dus er:)
Ondertussen is er nog een extra laadhaven bijgekomen, namelijk Gibraltar. Daar zullen er 3 yachten geladen worden die bestemd zijn voor Itajai (Zuid van Rio). Na Gibraltar zal dan de grote oversteek gaan komen, als het goed is zal dan meer tijd zijn om aan mijn verslagen te werken, en ook om mijn blog bij te houden.

groetjesss

• 01 September 2012 - 11:33

Marion:

Weer een leuk stukje om te lezen Floris. Die foto's zijn allemaal van die smalle toegang in Ellesmere waar jullie moesten draaien? Het lijkt wel of die buitenste containers er bijna afvallen. Wat zijn nu jouw taken op de brug als jullie in de haven liggen? Of heb je dan dekdienst? Super dat je zoveel ervaring kan opdoen met het varen in de diverse havens. Fijn dat het een leuke ploeg is. Succes in de machinekamer en met je stageverslagen!
    Veel liefs!

• 01 September 2012 - 11:46

Agita:

Hoi Floris, wat een leuk stukje. Zo blijven we goed op de hoogte van jouw ervaringen. En met de foto's erbij heb je helemaal een goed beeld. Wat is en blijft het een enorm schip he?? Goed om te horen dat alles goed gaat en dat de sfeer aan boord goed is. Succes en tot horens! Groetjes!

• 01 September 2012 - 13:40

Cindy Schat:

Hey Schateke

leuk dat je dolfijnen tegenkomt vast wel mooi zicht van zo hoog alles goed in het oog houden
    Vind het leuk dat je dat allemaal zie :)
    nu de machinekamer in :) ik denk dat je door ook wel dingen ga zien :)
    ik begin maandag 17 sep met de lessen dus jij veel geluk in de machinekamer

ik hou van je
    groetjes Cindy

• 01 September 2012 - 14:12

Vesper:

Leuk om te lezen over je belevenissen aan boord!
    Liever jij dan ik want ik wordt al zeeziek op de boot naar Texel!
    Groetjes Vesper

• 02 September 2012 - 16:02

Jkoomen Brand:

leuk reisverslag we volgen je belevenissen op de voet, leuk dat je dolfijnen tegen gekomen bent [vaar je er wel omheen] , fijn dat je met je studiegenoten goed getroffen heb .Veel succes in machine kamer. groetjes oma ,gerard

• 02 September 2012 - 16:02

Jkoomen Brand:

• 06 September 2012 - 12:25

Oma T,:

Hoi Floris,
    Was gisteravond laat thuis van de Balt.Statenreis (met ferry Finland-Stockholm - kleine hut - en Zweden-Rostock - ruime hut) dus het 1e "ding" vandaag KIJKEN, wat er binnen gekomen is! Weer een hartstikke leuk verslag! Lukte het om in Gibraltar binnen te lopen? (bij slecht weer, schijnt dat erg lastig te zijn....)
    Ik hoop voor je, dat je aan de wal bent geweest! Leuke straat, hè!
    Jij echte enge dingen op de kermis bezoeker had dus géén last van zeeziekte! Heel fijn voor je en natuurlijk ook de "klik" met je mede studenten. Wacht nu op je volgende verslag......
    Groetjes oma.