Eerste 2 dagen vakantie - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Floris Koomen - WaarBenJij.nu Eerste 2 dagen vakantie - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Floris Koomen - WaarBenJij.nu

Eerste 2 dagen vakantie

Door: FlorisKoomen

Blijf op de hoogte en volg Floris

01 Juli 2012 | Frankrijk, Grenoble

Dag 1 (30/06/12) – 7 dagen tot “La Marmote”
Dagje autorijden richting Bourg d’Oisans, vanmorgen om 4:45 in de auto gestapt voor een reis van 1080km naar camping Belledonne. Onderweg een paar tussenstopjes gedaan maar het liefst zaten we weer gauw in de auto (wegens de airco) want het was tussen de 34-38 graden buiten. Na exact 12 uur rijden kwamen we aan op de camping en konden we meteen onze chalet inrichten en het zwembad in duiken. De weersvoorspellingen voor de volgende dag zijn in de ochtend droog en de middag regen en onweer in de avond. De bedoeling is om morgenochtend op tijd op de fiets te zitten en met z’n vieren Col d’Ornon (1371m) op te fietsen. Onze camping staat op ongeveer 700 meter dus een overbrugging van 600m en dat over 13km, kortom: een mooi ritje om aan de bergomgeving te wennen.
’s Avonds met de rest van de groeps STG-ers (Schaatstrainingsgroep Zaanstreek) die ook al gearriveerd waren een pizza en een biertje gescoord in het restaurant bij de camping, daarna lekker bijtijds in bed gekropen.

Dag 2 (01/07/12) – 6 dagen tot “La Marmotte”

Toch al van vroeg in de ochtend een aantal kleine regenbuitjes gehad, afgelopen nacht (van horen zeggen) bleek er toch ook al wat onweer te zijn. Lekker een uurtje langer in bed gebleven want na een zware cursusweek achter de rug en gister de autoreis was ik daar wel aan toe. In de hoop dat de weg op zou drogen, gingen we eerst maar even boodschappen halen. Uiteindelijk was de weg ook droog dus zijn we om half 12 gaan fietsen. Op de klim eerst rustig met de dames meegefietst en wat foto’s van ze gemaakt. Laatste 5km de beentjes getest op een hartslag van 85%. Op de top van de “ornon” was het vrij koud met wat miezer en later regen, dus na even opgewarmd te zijn in het restaurantje gauw naar het dal afgedaald, waar het een stuk aangenamer was. Na een douche weer lekker terug het bed ingedoken om nog een paar uurtjes bij te slapen, het blijft tenslotte vakantie dus daar is ook nu alle tijd voor :) Als avondeten een lekker bord rijst gegeten en daarna doorgegaan naar het café waar de finale (Spanje-Italië) op stond. In de rust stond het al 2-0 dus volgens mij is de wedstrijd wel gespeeld.
De weersvoorspellingen geven voor morgen de hele dag regen aan. Hopelijk zal dat wel meevallen en kunnen we de “croix de Fer” (2068m) beklimmen, dat is voor een gedeelte de eerste klim van “La Marmotte”.

• 02 Juli 2012 - 07:34

Agita:

Leuke foto's! En een leuk verslag, tot nu toe. En ja hoor, Spanje heeft gewonnen met 4-0 van Italië, maar dat wist je waarschijnlijk al. Succes verder en veel plezier natuurlijk! Groetjes aan de familie. xx

• 02 Juli 2012 - 08:51

Oma Timmy:

Hartstikke leuk verslag!!!!
    Succes met de volgende cols! Groetjes voor jullie 4tjes!

• 03 Juli 2012 - 06:59

Oma Koomen:

heel leuk dat jullie zoveel plezier hebben.

veel succes met de marmot race .groetjes oma koomen