Vertrek uit A'dam 18 augustus 2012 - Reisverslag uit IJmuiden aan Zee, Nederland van Floris Koomen - WaarBenJij.nu Vertrek uit A'dam 18 augustus 2012 - Reisverslag uit IJmuiden aan Zee, Nederland van Floris Koomen - WaarBenJij.nu

Vertrek uit A'dam 18 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Floris

18 Augustus 2012 | Nederland, IJmuiden aan Zee

Dan nu eindelijk een nieuwe reisverslag. Erg weinig tijd gehad om de blog bij te houden deze week dus vandaar nu maar een blog over de afgelopen week:

Afgelopen zondag ben ik opgestapt op de diamantgracht in Shipdock Amsterdam. Na een rondleiding de familie uitgezwaaid. De dagen daarop even wennen aan de nieuwe omgeving en 4-8u per dag helpen aan dek. Klusjes aan dek was vooral poetsen, schilderen en spullen sjouwen. Gister en vandaag meegeholpen de willy’s te plaatsen ( steunen waar de dekken op komen te rusten) dmv een willy-tool werden de willy’s met de hijskraan omhoog gehesen en konden ze geplaatst worden. Vandaag moesten de raampjes voor de gaten waarvan de willy’s niet uitgeklapt waren, dat moest met een hoogwerker gebeuren dus even met een andere stagiair lekker gespeeld J

Inmiddels vaar ik ergens op de noordzee richting Hamburg. Vandaag had ik mijn eerste wacht (komende 2 weken brugwacht van 16-20u) en het vertrek was om 18:30. Na een rondje door de brug en na uitleg en praktijkexamen van het koffieapparaat gedaan te hebben werd het tijd om die stalen bak achteruit uit te parkeren en richting ijmuiden te sturen, om erachter te komen hoe het schip op sturen reageerde mocht ik het roer (ferrari-stuur) nemen en de doorgegeven koersen/roerhoeken aannemen. Om 8 uur de wacht overgedragen aan een andere stagiair, waardoor ik vrij was om even van boven af de familie uit te zwaaien die zich met vlag en zakdoekjes en al hadden verzameld om ons uit te zwaaien.

De eerste haven die we morgenmiddag invaren zal hamburg zijn, de laadhavens daarna zijn: Antwerpen, Ellesmere (Liverpool) en Marin (Spanje, tegen de noord-portugese grens).

Loshavens zullen worden: Rio de Janeiro, Sao Fransisco del Sul, Montevideo en Nuevo Palmira!

Na deze reis is de kans redelijk groot dat we weer richting West-Europa zullen varen, dus wie weet tot binnenkort nog wel! ;)

Leuk dat jullie er waren, was de toeter nog een beetje verstaanbaar? :P

• 18 Augustus 2012 - 23:40

Marion:

Hoi Floris,
    En stonden we op een mooi plekje bij pontje Buitenhuizen? Dennis met de knollendammer vlag, waren we goed zichtbaar? Die toeter was geweldig! Wat een schitterend geluid en staat nu op film! We hebben bij oma Koomen nog een bakkie gedaan.
    We zien nu nog meer foto's binnen komen, wat geweldig! Groetjes van ons!

• 19 Augustus 2012 - 00:25

Jan Koomen:

Hoi Kerel, Was helemaal top om jullie uit te zwaaien zo langs het kanaal.
    De toegestuurde foto's vanaf de Diamantgracht zijn heel leuk geworden! Humor hoor
    Eh bij een Ferrari stuur hoort toch een een dito snelheid..? en verder zijn die meestal Ferrari rood en niet roestbruin..;-)
    Goeie reis!

• 19 Augustus 2012 - 03:17

Cindy:

Hey Lieve schatje ,

het is zo ver daar ga je op zee,
    varen tussen al die vissen lol,
    wel leuk dat je aan de ferrari-stuur heb mogen werken :) varen <3
    ik heb nu net gedaan met werken maar ik zie je binnen kort in Antwerpen daar zal ik je opwachten
    super leuk dat iedereen mee is komen uitzwaaien nu hangt de vlag echt uit
    doe dat nog goed op de boot :)

Goed reis <3
    veel kusje van ons alle maar iets meer van mijn xxxxx

• 19 Augustus 2012 - 10:14

Dennis:

Hey Floris,
    ik wil een kleine correctie doorgeven op jou verslag die vlag klopt helemaal. alleen die zakdoekje was omdat er ijs was geknoeid ;)

• 19 Augustus 2012 - 14:51

Lucia Floris:

Hoi Floris, veel plezier op deze werkreis ervaring. Machtig hoor. Ga je volgen

• 20 Augustus 2012 - 12:01

Oma T.:

Ja Floris,
    We hadden die toeter NOOIT verwacht!! We stonden toch te juichen!!
    De verjaaardagsdatum van je moeder is om nooit meer te vergeten....

Wát zijn je foto's van ons goed gelukt! Ik hoop, dat je hier en daar tijd krijgt om te passagieren en het eea te zien!
    Goeie vaart!

• 21 Augustus 2012 - 11:00

Jkoomen:

floris oma is trots op jouw ,veel succes daar aan boord en hoop dat je leuke vrienden maakt aan boord.veel groeten van oma koomen .tot weder horen

• 23 Augustus 2012 - 20:09

Machteld Peters:

Hoi Floris,

Leuk om je zo te kunnen volgen. Wij hebben vandaag door de grachten van Amsterdam gevaren maar zijn het IJ niet uitgegaan (gelukkig want ik heb absoluut geen zeebenen). Ik zal het dus van jouw verhalen moeten hebben om nog wat te weten te komen. Veel plezier en een behouden vaart.